Smoothie bomba witaminowa

Koktajle od dawna robimy w naszym domu. Najpierw piłam je głównie ja, później powoli wdrażałam Matyldę, a teraz szaleje za nimi Arek. W ciąży zapotrzebowanie na witaminy i inne składniki odżywcze jest zwiększone, a ja po poprzedniej ciąży jestem lekko przewrażliwiona na punkcie niedoborów. Smoothie w moim przypadku wydaje się idealnym rozwiązaniem na częściową, codzienną dawkę błonnika, witamin i soli mineralnych. Jest to też świetna forma na spożycie jarmużu, warzywa o fenomenalnych właściwościach odżywczych. Ja próbowałam jeść jarmuż na różne sposoby i ten jest dla mnie zdecydowanie najlepszy. To konkretne smoothie to na prawdę niezła bomba witaminowa. W ciąży bardzo powszechna jest anemia, niedobór żelaza. W tym koktajlu naturalnym źródłem żelaza będą między innymi truskawki, spirulina, pestki dyni, migdały, jarmuż, daktyle. Poza tym wielu ciężarnym dokuczają zaparcia i tutaj na pomoc idzie błonnik z siemienia lnianego, pestek dyni, migdałów, jagód goji, spiruliny, daktyli, truskawek, banana. Oczywiście poza tymi wyżej wymienionymi składnikami, smoothie jest również bardzo dobrym źródłem kwasu askorbinowego (truskawki, jarmuż, banan, jagody goji), wapnia (jarmuż! , banan, truskawki, daktyle, pestki dyni, migdały, jogurt owsiany), magnezu (banan, truskawki, daktyle, migdały,pestki dyni). Można by tak wyliczać długo. Jednak najlepsze co można zrobić to go po prostu pić. My lubimy go najbardziej na śniadanie. Ilościami składników można dowolnie manipulować. Ten przepis jest na 3-4 porcje.

Składniki

  • ok. 1/3 blendera jarmużu
  • ok. 200g truskawek
  • 1 banan
  • szklanka jogurtu owsianego
  • szklanka wody
  • 3-4 daktyle
  • 2-3 łyżki pestek dyni
  • 2-3 łyżki migdałów
  • łyżka jagód goji
  • pół łyżki spiruliny
  • pół łyżki siemienia lnianego

sm2sm3sm4sm5sm1

Veganama Opublikowane przez: